Ikona zámek Členská sekce Napište mi Ikona e-mail

Finance v podnikání: 5 klíčových tipů (nejen) pro začínající podnikatele

Finance v podnikání: 5 klíčových tipů (nejen) pro začínající podnikatele

Začínat s vlastním podnikáním je vzrušující dobrodružství plné příležitostí a výzev. Je to životní cesta, která i přes možná úskalí stojí za to. Jedním z klíčových aspektů úspěchu Vašeho podnikání jsou finance a jejich správa.

Správné finanční řízení může udělat zásadní rozdíl mezi růstem a stagnací. Mezi pohodou a neklidem. Pokud jste (nejenom) začínající podnikatel, zde je pět praktických tipů, které Vám pomohou lépe porozumět financím a lépe je zvládnout ve svém podnikání.

  1. Sledujte a plánujte své výdaje: Prvním krokem k úspěšnému finančnímu řízení je pečlivé sledování Vašich výdajů. Vytvořte si přehledný seznam nákladů, včetně nájemného, dodavatelů, marketingu a dalších provozních nákladů. Následně vytvořte rozpočet, který Vám umožní lépe plánovat a kontrolovat Vaše výdaje. Poslouží k tomu prostá excelová tabulka či spousta dnes již existujících mobilních aplikací zdarma. Znalost Vašich výdajů lépe pomůže pochopit povahu Vašich příjmů, nastavení cash-flow podnikání a také Vás dovede ke správnému nastavení Vašich marží u produktů nebo služeb, které poskytujete.
  2. Oddělte osobní a podnikové finance: Je klíčové oddělit osobní finance od těch podnikatelských. Otevřete si samostatný bankovní účet pro Vaše podnikání – v případě OSVČ Vám to výrazně pomůže s prvním bodem, usnadní daňové záležitosti a sníží cenu za zpracování daní. Pro firmy je to již nutnost. Tímto způsobem udržíte jasný přehled o podnikatelských a podnikových financí.
  3. Investujte do vzdělání: Finanční záležitosti v podnikání mohou být složité, ale není to nepřekonatelné. Investování času do vzdělání se vyplatí. Prozkoumejte základy účetnictví, finančního plánování a zpracování daní. Lze čerpat i z nepřeberného množství videí, např. na Youtube. Rovněž se obraťte na osoby, které Vám s finančním světem v podnikání mohou pomoci – například na finančního konzultanta. Na úrovni naši poradenské společnosti se celá řada konzultantů specializuje na podnikatele a firmy.
  4. Rozumně přistupte k zadlužení: Pokud zvažujete financování svého podnikání pomocí úvěru, buďte obezřetní. Zvažte, zda jde o opravdu nezbytný krok a zda budete schopni úvěr splácet. Než se rozhodnete, poraďte se s finančním konzultantem a nechte si od něho zjistit, jaký je možný nejlepší úrok a jakou nastavit splatnost. Na bankovním trhu spolupracujeme s 21 bankovními institucemi. Finanční konzultant Vám navíc pomůže právě i s rozvahou, zda úvěr vůbec potřebujete.
  5. Vytvořte si dostatečnou finanční rezervu a zajistěte si kompenzaci příjmů: K vytváření finančního „polštáře“ lze přistupovat již od začátku Vašeho podnikání. Správná rezerva je tak velká, aby zajistila zaplacení Vašich podnikatelských a nutných osobních výdajů na alespoň 2-3 měsíce. Takový finanční „polštář“ Vám přinese klid a možnost se o to více plnohodnotně a naplno soustředit na rozvoj Vašeho podnikání, budování obchodních kanálů a další věci s podnikáním spojené. Nezapomeňte i na správně nastavené životního pojištění, která by Vám v případě nemoci či úrazu poskytlo kompenzaci Vašeho příjmu ve formě pojistného plnění. Na pojistném trhu spolupracujeme v tomto ohledu s téměř všemi pojišťovnami.

Držíme Vám palce na Vaší cestě podnikáním.


Další články

zobrazit všechny články
Na co si dát pozor u pojištění vozidel? Novinky, ceny a důležité služby, které vám mohou ušetřit starosti
18
Pro

Na co si dát pozor u pojištění vozidel? Novinky, ceny a důležité služby, které vám mohou ušetřit starosti

Pojištění vozidel je pro mnoho řidičů samozřejmostí, ale vzhledem k nedávným legislativním změnám a narůstajícím nákladům je vhodné zamyslet se nad tím, co je pro vás v rámci pojištění klíčové. Přinášíme vám shrnutí toho, co je dobré vědět a na co si dát pozor, aby vás pojištění skutečně chránilo v situacích, kdy to nejvíce potřebujete.

Kdy je vhodné refinancovat úvěr a kdy se této možnosti raději vyhnout?
4
Pro

Kdy je vhodné refinancovat úvěr a kdy se této možnosti raději vyhnout?

Refinancování úvěru je proces, který může výrazně zlepšit vaši finanční situaci. Jedná se o nahrazení stávajícího úvěru novým, často za výhodnějších podmínek. Tento krok přináší různé benefity, jako je snížení úrokové sazby nebo sloučení více úvěrů do jednoho. Nicméně, není vždy tím nejlepším řešením, a proto je důležité zvážit všechna pro a proti, než se pro refinancování rozhodnete.

Jak správně nastavit prodejní cenu?
6
Lis

Jak správně nastavit prodejní cenu?

Prodej nemovitosti je jedním z nejdůležitějších finančních kroků, které můžete v životě udělat. Klíčovou otázkou při tomto procesu je, jak správně nastavit prodejní cenu, abyste dosáhli maximálního zisku a přitom nemovitost neprodávali příliš dlouho. Současně je nezbytné pečlivě vybírat realitní kancelář, která vám s prodejem pomůže. V tomto článku se zaměříme na tyto dvě klíčové oblasti a poradíme vám, jak postupovat.

Napište mi